Storytelling

3 Gouden regels om een goed verhaal te vertellen
Excuses, dit verhaal zit nog gedeeltelijk in mijn pen! Het komt snel. Kan je niet wachten, stuur me dan een berichtje!
Dit is het geheim van ondernemers die storytelling gebruiken
Storytelling is simpelweg het vertellen van verhalen, mondeling, in tekst of beeld. Succesvolle ondernemers zetten storytelling in als marketingtechniek. Waarom doen ze dat?

Neuromarketing
Het menselijk brein gebruikt drie gebieden om een aankoop te doen; het reptielenbrein, het limbische brein en de neocortex. Met jouw bedrijfsverhaal wil je het limbische brein aanspreken. Lees even door en je snapt vanzelf waarom.
De neocortex
Het derde hersengebied dat actief is bij aankopen is de neocortex. Dit gebied zorgt voor het denken, gedachtengang, zintuigelijke waarnemingen, taal, logica en creativiteit.

Het limbische brein
Dit gedeelte van het brein neemt beslissingen op basis van een "onderbuikgevoel". En we weten uit wetenschappelijk onderzoek dat 95% van alle beslissingen die we maken gebaseerd is op emotie.
Het reptielenbrein
Het brein bestaat uit verschillende lagen die gedurende het bestaan van de mensheid zijn geëvolueerd. We hebben tegenwoordig immers andere vaardigheden en denkpatronen nodig om te kunnen overleven dan in de oertijd. Toch heeft het oudste gedeelte van ons brein nog heel veel invloed op ons gedrag.

Een onethisch geheim dat iedere ondernemer succes zal opleveren
Ben je bereid om de ethische grenzen op te zoeken om jouw product of dienst aan de man te brengen?