HMEK            ONBOARD NOW!

HMEK is gespecialiseerd in het onboarden van klanten in softwareproducten.

SaaS-producten hebben vaak een leercurve die klanten door moeten om het volle potentieel van het product te kunnen benutten. Daarnaast reduceert een goede onboarding churn van klanten én levert investeren in een goede onboarding dus direct winst op. 


Geef jouw klanten vleugels

Niets is zo moeilijk voor SaaS bedrijven dan hun klanten goed te onboarden. 
Je wilt jouw klanten niet vermoeien met ellenlange video-instructies, of vervelende pop-ups die de UX van jouw product aanpassen. Maar je wil wel dat je klanten alle features goed leren gebruiken om ervoor te zorgen dat ze jouw softwareproduct blijven gebruiken. De concurrentie is immers moordend en de klant ongeduldig. 

 

Wat kan ik voor je doen?

  • De leercurve van jouw klant inzichtelijk maken
  • Orde en prioriteiten scheppen in wat je naar je klant moet communiceren in het onboarding-proces
  • Advies over de vorm van onboarding
  • Ontwikkeling van het onboarding-proces

Onboarding van klanten

In ieder leerproces zoek ik naar de essentie, noodzaak en plezier. Creativiteit, eigenzinnigheid, fantasie en een heel groot netwerk maakt de mix compleet. 
Er ontstaan onboarding-projecten die leuk, visueel aantrekkelijk en anders zijn.  Door het gebruik van inzichten uit de neurowetenschap, didactiek en nieuwste (digitale) mogelijkheden te combineren, zorg ik dat jouw klant plezier krijgt in het gebruiken van jouw product. Aan het einde van de onboarding is een klant "hooked". 
Deze technieken kun je inzetten in jouw softwareproduct, maar er zijn nog tal van andere mogelijkheden. 


Onboarding is doelgericht en specifiek onderwijs!

Leren stopt nooit. Ons hele leven blijven we ons ontwikkelen en genieten we onderwijs. Privé omdat we iets nieuws willen leren. Op ons werk, omdat we kennis moeten verbreden of verdiepen. En op onbewaakte ogenblikken als we iets zien of horen dat ons nieuwsgierig maakt of ons raakt. Dan leren we en passen we ons gedrag aan. Deze laatste vorm van leren is het rijkst. We leren het best en het snelst als we geraakt worden, onze emotie mee gaat doen en we de noodzaak en relevantie ontdekt hebben. En dat is precies de reden waarom we vaak zo'n hekel hebben aan leren van dingen die moeten. Het is saai, langdradig en we zien vaak de noodzaak niet. HMEK maakt dat jouw klant wil leren om je product goed te gebruiken. De rijke, gepersonaliseerde en doelgerichte onboarding-projecten zorgen direct voor minder churn en  een betere en snellere product adaptatie.


Feitjes


Meer dan 15 jaar ervaring in het maken van onderwijs.


Strepen verdiend in Sales & Marketing


Op school - bij opleidingen & het bedrijfsleven.


Geeft ook lezingen, workshops en trainingen.


Niks is te gek, je kunt alles leren!

Klanten over de onboarding


Dagmar: De cursus is niet alleen goed opgebouwd met duidelijke opdrachten en video's, maar is ook inhoudelijk goed in elkaar gezet.


Jannes: Wauw! Wat een goede challenge! Goed opgebouwd, duidelijk en leuk om te doen!


Ocean: Jouw coaching was geweldig. Straight to the point en direct, maar toch vriendelijk. Het leverde waardevolle inzichten op en voor dat we het wisten stond er een uitstekend product.


Kevin: Zonder jouw kennis en inzichten, was het gewoon een veel minder goed product geweest. Dank je wel!