Jouw bedrijfsverhaal verkoopt!

Verkoop draait om emotie. Jouw potentiële klant moet voelen dat je hem begrijpt. Maar hoe beschrijf je de kracht van je product of dienst zonder jezelf te veel op de borst te kloppen? Hoe vind je de juiste 'tone of voice'? Hoe zorg je dat jouw verhaal jouw potentiële klant over de streep trekt? 
Loop je op dit stukje vast, dan verlies je klanten zonder dat je er erg in hebt. Laat mij je helpen!

Technieken uit sprookjes en neuromarketing


Sprookjes worden al eeuwen lang verteld en zijn bedoeld om een gedragsverandering te weeg te brengen. Ik combineer deze technieken -die inspelen op het onderbewuste van jouw klant- met technieken uit de neuromarketing. Hierdoor ben ik in staat om jouw klant te laten voelen dat jij de juiste partij bent om bij te kopen. Ook als je niet de goedkoopste bent of de meeste ervaring hebt. Het bedrijfsverhaal dat ik voor je ontwerp zal de rode draad worden in jouw marketing uitingen, website en de manier hoe jouw personeel je klanten benaderd. Een gegarandeerde succesformule. 


Jouw bedrijfsverhaal laten vertellen door Madame Basile

Wil je jouw bedrijfsverhaal graag vertellen, maar weet je niet waar of hoe je moet beginnen? Ik help je graag met het uitwerken van je propositie, het maken van (online) content of adviseer je hoe je jouw verhaal beter uit de verf kan laten komen. Dat kan zowel online als offline. 

Propositie

Je hebt een goed idee, een mooi product of een fantastische dienst. Maar je hebt heel veel zinnen nodig om duidelijk te maken wat je doet. Hierdoor is het lastig om je verhaal scherp te krijgen en nog moeilijker om de juiste toon aan te slaan bij jouw doelgroep. Zodat jij in één zin kan beschrijven waar je voor staat. Ik leid je graag in dit proces.

Content

Je zit te zweten op de teksten van je website, advertentie of e-book. Je weet wat je wilt vertellen, maar krijgt het niet lekker op papier. De 'tone of voice' is erg belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken én te laten converteren.  Je bent enorm goed in wat je doet, maar dat is geen teksten schrijven. Gelukkig kan ik dat goed, ik help je graag!

Advies

Je wilt jouw klanten graag vertellen waarom je goed bent in wat je doet, vertellen hoe je bedrijf tot stand is gekomen en waarom ze voor jou moeten kiezen? De brute realiteit dat klanten in eerste instantie niet lezen. Ze moeten voelen dat ze bij jou op de juiste plek zijn. Je moet het juiste gevoel bij ze oproepen. Maar hoe doe je dat?


Alleen een tekst kan ook

Wat voor soort teksten kun je bij mij bestellen voor je bedrijf?

  • (SEO) webteksten
  • teksten voor brochures
  • teksten voor advertenties
  • teksten voor promotiedoeleinden
  • vertalingen van Engels naar Nederlands

Maar ik kan ook met je meedenken over; 

  • e-books & whitepapers
  • brieven & e-mails naar klanten
  • de vertaling van je bedrijfsverhaal in je bedrijfsuitingen
  • blogs

Heb je teksten, maar kunnen ze beter. Ik kan ze uiteraard voor je redigeren.

Ik help je graag verder!

Ben je op zoek naar een tekstschrijver? Ervaar je één van bovenstaande problemen? Heb je interesse? Of wil je graag meer informatie? Laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!


Strategische branding

Je hele communicatie naar klanten moet eenheid uitstralen. Eenheid gaat veel verder dan een mooi logo en huisstijl. Het is de combinatie van je huisstijl met je verhaal. Tegenwoordig vertellen we dit verhaal vooral online. Het moet kloppen en duidelijk zijn. De sfeer moet goed zijn en passen bij jouw doelgroep. We besteden veel aandacht aan het uiterlijk, maar het verhaal vergeten we vaak. Dat is jammer, want door je verhaal strategisch op de juiste plaatsen te delen, kun je jouw bedrijf positioneren en laten groeien. 

Geen storyteller

Storytelling is helemaal hot. Veel bedrijven hebben ontdekt dat het vertellen van je verhaal een goede manier is om hun doel te bereiken en betrokken klanten te creëren. Ik ben van mening dat bedrijven moeten vertellen wie ze zijn en waarom ze doen wat ze omdat dit hun identiteit weergeeft. Stortytelling is een marketing manier om een doel te bereiken. Ik ben van mening dat wanneer bedrijven een eerlijk verhaal op tafel leggen ze meer gewaardeerd worden dan als een storyteller een verhaal creëert  om een doel te bereiken. Ik wil graag opzoek naar de essentie van je bedrijf en breng je visie en missie tot leven in een verhaal dat past bij jou als persoon en bij jouw bedrijf. Zonder opsmuk en alternatieve doelen. Niemand kan beter vertellen wie je bent en wat je doet dan jij, ik ben er alleen voor om de woorden en zinnen te kiezen die het verhaal tot een compleet geheel maken, met een kop en een staart.

Passen wij bij elkaar?

Ben je een ondernemer die graag goed uit de verf wil komen, geen marketing achtergrond heeft en graag veel zelf doet. Wil jij je lekker bezig houden met je klanten? Weet je waar ze zitten, maar heb je moeite om ze goed te benaderen? Dan passen wij perfect bij elkaar. Ik kan je helpen om jouw sterke punten naar voren te laten komen en opvangen waar je minder sterk in bent. Het lijkt me leuk om kennis te maken en samen te bespreken wat ik voor je kan betekenen.