En de rest

En de rest · 13. november 2021
Je brein gebruikt drie gedeelten om een aankoop te doen; het reptielenbrein, het limbische brein en de neocortex. Met jouw bedrijfsverhaal wil je het limbische brein aanspreken. Lees even door en je snapt vanzelf waarom.

De neocortex
En de rest · 21. augustus 2021
Het derde hersengebied dat actief is bij aankopen is de neocortex. Dit gebied zorgt dat we denken. Hier ontstaat je gedachtengang, de zintuigelijke waarnemingen, taal, het abstracte denken, de logica en de creativiteit. Dit gebied van de hersenen analyseert taal. Als iemand zegt; ‘Ik heb een goede aankoop gedaan.’ Dan is het dus dit hersengebied dat actief is. Dit gebied doet het vergelijkend warenonderzoek, maar komt pas als laatste aan de beurt. In slechts 5% van de gevallen komt de...

Het limbische brein
En de rest · 21. augustus 2021
In dit gedeelte van het brein worden onze emoties geregeld. Deze emoties zijn gekoppeld en hebben effect op gevoelens, herinneringen, de waarde die men ergens aan hecht, hoop en dromen voor de toekomst. Goed om te weten is dat dit gedeelte van het brein net als het reptielenbrein geen taal verklaart. Daarom is het vaak ook zo moeilijk om je gevoelens goed onder woorden te brengen. Dit gedeelte van het brein is ook verantwoordelijk voor nieuwe dingen uitproberen. Het houdt van herkenning en is...

Het reptielenbrein
En de rest · 21. augustus 2021
Het brein bestaat uit verschillende lagen die gedurende het bestaan van de mensheid zijn geëvolueerd. We hebben tegenwoordig immers andere vaardigheden en denkpatronen nodig om te kunnen overleven dan in de oertijd. Toch heeft het oudste gedeelte van ons brein nog heel veel invloed op ons gedrag. Dit gedeelte van het brein is verantwoordelijk voor onze overleving. Het regelt onze vitale functies (o.a. hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur en oerinstincten). Dit gedeelte van ons brein is...

Het geheim dat een open deur intrapt
En de rest · 03. augustus 2021
Het geheim dat miljoenen mensen ook kennen en gebruiken, dat mij door mijn depressies heen hielp. Een persoonlijk inkijkje in een van mijn rituelen die me maakt tot wie ik ben, met een korte handleiding zodat jij het ook kan leren.

Eeuwenoude voetsporen als ambitie
En de rest · 12. mei 2021
De relatie tussen de rijke Italiaanse kunst uit de Renaissance, de hedendaags sprookjes en verhalen en Madame Basile verklaard. Verhalen die de tijd overleven.

Een taalvoutje, nou en...?!
En de rest · 14. maart 2021
Een betoog en welgemeend excuus aan iedere taalpurist. Het spijt me dat ik imperfect ben, het spijt me dat ik mijn teksten “verpest” met taalfouten en dat ik mijn schouders ophaal als je me mailt dat er een fout staat. Het is mijn dyslexie. Oordeel over mijn stem, niet mijn schrift.

Corona legt het MKB aan de beademing
En de rest · 23. oktober 2020
Zijn mkb-bedrijven in Nederland überhaupt wel klaar voor de (in coronatijd) plotselinge verschuiving naar online? We besloten onderzoek te doen naar online marketing in ondernemersland. Dit zijn de resultaten.

Een onethisch geheim dat iedere ondernemer succes zal opleveren
En de rest · 17. oktober 2020
Ben je bereid om de ethische grenzen op te zoeken om jouw product of dienst aan de man te brengen?

Remarketing kalmeert het reptielenbrein van je klant
En de rest · 21. mei 2020
Mensen maken geen bewuste keuzes bij het maken van beslissingen. 95% van al onze beslissingen worden genomen op basis van instincten en emoties. We nemen deze beslissingen dus met ons onderbewustzijn. Of wel met ons reptielenbrein. Online remarketing is een uitermate geschikt middel om het reptielenbrein van je klant aan te spreken en te beïnvloeden.

Meer weergeven