(Neuro)marketing

(Neuro)marketing · 13. november 2021
Je brein gebruikt drie gedeelten om een aankoop te doen; het reptielenbrein, het limbische brein en de neocortex. Met jouw bedrijfsverhaal wil je het limbische brein aanspreken. Lees even door en je snapt vanzelf waarom.

De neocortex
(Neuro)marketing · 21. augustus 2021
Het derde hersengebied dat actief is bij aankopen is de neocortex. Dit gebied zorgt dat we denken. Hier ontstaat je gedachtengang, de zintuigelijke waarnemingen, taal, het abstracte denken, de logica en de creativiteit. Dit gebied van de hersenen analyseert taal. Als iemand zegt; ‘Ik heb een goede aankoop gedaan.’ Dan is het dus dit hersengebied dat actief is. Dit gebied doet het vergelijkend warenonderzoek, maar komt pas als laatste aan de beurt. In slechts 5% van de gevallen komt de...

Het limbische brein
(Neuro)marketing · 21. augustus 2021
In dit gedeelte van het brein worden onze emoties geregeld. Deze emoties zijn gekoppeld en hebben effect op gevoelens, herinneringen, de waarde die men ergens aan hecht, hoop en dromen voor de toekomst. Goed om te weten is dat dit gedeelte van het brein net als het reptielenbrein geen taal verklaart. Daarom is het vaak ook zo moeilijk om je gevoelens goed onder woorden te brengen. Dit gedeelte van het brein is ook verantwoordelijk voor nieuwe dingen uitproberen. Het houdt van herkenning en is...

Het reptielenbrein
(Neuro)marketing · 21. augustus 2021
Het brein bestaat uit verschillende lagen die gedurende het bestaan van de mensheid zijn geëvolueerd. We hebben tegenwoordig immers andere vaardigheden en denkpatronen nodig om te kunnen overleven dan in de oertijd. Toch heeft het oudste gedeelte van ons brein nog heel veel invloed op ons gedrag. Dit gedeelte van het brein is verantwoordelijk voor onze overleving. Het regelt onze vitale functies (o.a. hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur en oerinstincten). Dit gedeelte van ons brein is...

Een onethisch geheim dat iedere ondernemer succes zal opleveren
(Neuro)marketing · 17. oktober 2020
Ben je bereid om de ethische grenzen op te zoeken om jouw product of dienst aan de man te brengen?

Remarketing kalmeert het reptielenbrein van je klant
(Neuro)marketing · 21. mei 2020
Mensen maken geen bewuste keuzes bij het maken van beslissingen. 95% van al onze beslissingen worden genomen op basis van instincten en emoties. We nemen deze beslissingen dus met ons onderbewustzijn. Of wel met ons reptielenbrein. Online remarketing is een uitermate geschikt middel om het reptielenbrein van je klant aan te spreken en te beïnvloeden.

Contact

Madame Basile B.V.

Graaf Engelbertlaan 75
4837DS Breda

marloes@madamebasile.nl

076-2007566

 

KvK: 86349422

IBAN: NL35 RABO 0197 8230 68

 

 

 

Auteursrecht

Alle teksten en afbeeldingen op deze website vallen onder het auteursrecht. Dat wil zeggen dat u niks mag kopiëren, vermenigvuldigen of mag gebruiken voor privé of commercieel gebruik zonder de uitdrukkelijke toestemming van Marloes Jacobs. Indien u graag een (deel van een) tekst wilt gebruiken kunt u een licentie aanvragen.